Девојке, прочитајте у слободно време, прилично занимљиве информације, историју споре шпорета и наше Паренки.
Шпорет за споро кување (такође „спор шпорет“, „шпорет дуго“, „самовар“, „кувар“) - керамичка посуда дебелих зидова уграђена у кућиште са програмабилним електричним грејањем, дизајнирано за крчење посуђа на релативно ниској температури. Попут руске пећи, грејање се врши не само са дна, већ и са бочних страна посуде.
Према опису Л. Нарге, идеја спорог шпорета долази из лонца за кување пасуља, познатог од давнина.
У Новој Енглеској, од 18. века, пасуљ се преко ноћи остављао у рерни; Кување пасуља полако им је омогућило да упију укус адитива (попут сланине или меласе), а резултујуће јело преживело је до данас као бостонски пасуљ.
Тачне околности првог електрично загрејаног лонца су непознате. 1936. године чикашки проналазач Ирвинг Након патентирао је једну од варијанти и покушао да је произведе под именом Енглисх. Универзални шпорет Након Беанери. Покушај је био неуспешан, али енглеска компанија.Корпорацију Након Утилитиес купио је Ривел, који је 1971. створио спор шпорет који је брзо постао популаран под енглеском марком. Цроцк-Пот. 1974. године појавио се модеран дизајн са одвојеним керамичким резервоаром који је олакшао чишћење чвора.
Осамдесетих година прошлог века, у СССР-у, Свердловск машиноградњу названу по М.И. Калинину производило је споротап Паренка, приручник за употребу написао је Покхлебкин и још увек се користи као водич за споре шпорете.
Познати кулинарски стручњак В. В. Покхлебкин води порекло спорета до лонца у руском шпорету.
Људи су патили од несређеног живота, од стресова на послу и због немогућности да се на време успостави редовна и јефтина храна, не прибегавајући прилично обичној и неукусној угоститељској храни. Наиме, ти проблеми нису решени убрзавањем припреме хране или загревањем воде за чај и кафу, како су веровали људи са ограниченим животним знањем и метафизичким размишљањем, већ добијањем хране у одређено време, рецимо доласком кући с посла, у готовом облику, без потребе учините нешто сами за ово, чак и ако само у најкраћем могућем року. На крају крајева, уморна особа у принципу не може и, како се векова веровало, не би требало да кува храну, јер ће увек погрешити. Одавде је управо из ове животне праксе произашла институција гостопримства, а никако из мотива моралне природе, доброте и сличног „смећа“.
Само је специјални слуга могао припремити готов топли оброк до тренутка кад је радник дошао са посла у имућне породице, а у сиромашним члан породице ослобођен свих осталих дужности - супруга, сестра, ћерка, која би увек била код кући и били су искључиво заузети кућним пословима. Као што знамо, у совјетском друштву шездесетих и осамдесетих година практично није било таквих „ослобођених“ чланова породице, са изузетком старих пензионера, којима је и сама често била потребна помоћ.
Дакле, проблем припремања хране за раднике до повратка са посла био је главни проблем свакодневног живота совјетског друштва. Свакодневни живот се распадао синхронизовано с распадом породице и њеним вековним функцијама стварања и очувања породичног огњишта.
Палијативи који су „исправили“ ову ситуацију биле су масовне „паузе за ручак“ у институцијама, када су запослени, распадајући се у мале групе, кували храну за себе на електричним шпоретима или грејали донету храну и кувану воду за чај и кафу.
Исти задатак - да се владино време користи у личне кулинарске сврхе - почео је да служи разне „гозбе“ у служби, како у канцеларији, тако и најчешће у незваничним вечерњим сатима, у вези са годишњицама или рођенданима запослених и другим “ случајни »разлози.
Упркос најстрожим забранама употребе канцеларијских просторија за пијанство и друге „кулинарске“ догађаје, ове рецепте који су долазили одозго, после месец или два формалног извршења, сви су потом једногласно прекршили и све се вратило „на почетак“ са једином разликом што је спољна пристојност, „Тајна“ ових службених „гозби“ све мање се примећивала и „гозбе“ су се одржавале 90-их година не само отворено, већ и са примесом извесне дрскости, наглашено демонстративне.
Мора се рећи да су „услужне гозбе“ задале тежак ударац још увек постојећим основним концептима кућног стола, разумним и професионалним канонима и правилима кувања. Коначно су одвикнули људе од правилне, здраве и квалитетне хране, од способности и жеље да се правилно једу.
Чињеница је да се асортиман хране таквих гозби увек базирао на готовом материјалу купљеном у продавници, односно на полупроизводима: конзерви, кобасицама, маринадама, а у посластичарском делу - на најчешћим и лоши производи пекара из јавног угоститељства - лепиње, колачићи од пецива, колачићи од кекса, односно на свим врстама теста које садрже висок проценат јаја и шећера и кувано не са квасцем, већ са сода или амонијаком.
Што се тиче стварне кулинарске припреме, они су били ограничени на „салате“ у њиховој највулгарнијој совјетској верзији, односно употребом грашка и конзервираног мајонеза, који су се из неког разлога, супротно свим правилима укуса и доброг укуса, комбиновали са свежим купус, цвекла (кувана, а понекад и сирова, нарибана), што је незамислив изазов свим канонима националних кухиња народа света, као и демонстративно порицање концепата компатибилности намирница и хармоније укуса прихваћених у цивилизованом друштво. Али испоставило се да је совјетска особа навикла или тачније припитомљена на ове сасвим неприродне комбинације укуса, које су, очигледно, биле маскиране и чак „окупане“ због обилне употребе алкохолних пића, такође не поштујући никаква правила њихове хармоније са посуђе.
Дакле, проблем исправљања недостатака и искривљења совјетског живота уопште и посебно хране за домаћинство био је невероватно компликован преплитањем оних „дивљака“ којима су се прилагођавале буржоаске масе совјетског друштва, када су саме добровољно одабрале лако начин „превазилажења“ свакодневних потешкоћа, оријентација на „хладном столу“, односно сендвичу у конзерви који не захтева никакве кулинарске вештине или улагање рада, али су на овом „хладном столу“ више волели његов најодвратнији, највулгарнија и нездрава сорта - произвољна мешавина свега што је „добило“, испрала исту случајну мешавину алкохолних и вештачких пића: вотке, јаког вина, пива, фанта, кока-коле, пепси-коле и других течности јарких боја и вештачке есенције. Научити такве људе да правилно једу није био лак и незахвалан задатак, за који се, истина, није имало шта борити. Резултат би могао бити само нула.
Ипак, најбољи представници инжењеринга и радничке класе средином 1980-их поставили су себи такав задатак, правилно дефинишући његову стратешку и тактичку линију. Требало је започети не са просвећивањем и убеђивањем грађанских глава замагљених незнањем и алкохолом, већ са стварањем суштински новог типа огњишта, које би помогло да се живот организује на нов начин.
У највећем постројењу за производњу машина у СССР-у по МИ Калинин у Свердловску, инжењери, дизајнери, у пријатељском контакту са мном, делујући као кулинарски стручњак и саветник у развоју нове врсте огњишта, одлучили су да створе тихи шпорет - огњиште, од самог имена чији принципи његовог рада већ били јасни - антипод штетног шпорета под притиском ... Тихи шпорет требао је да кува полако, али ... тако да је јело изашло на време, односно у врло одређено, унапред одређено време. Дакле, чак и апсолутно усамљена особа могла би ујутро, рецимо, у 9-10 сати, да укључи спори шпорет са супом и постави га спремног за 15:00. Доласком кући 5-10 минута пре овог времена, особа је затекла вечеру спремну, преостало је само да је наточи у тањире.
Ако је особа закаснила, тада јело није загорело и није прокључало, спор шпорет се аутоматски искључио чим прође период кувања. У спором шпорету било је могуће кувати не само супу, већ и главна јела од било које врсте прехрамбених сировина. Време кувања могло би се продужити за 8-10 сати. Другим речима, ујутро, унапред, могли сте себи да припремите вечеру у 20:00 и донети је свежу, не прекувану, не прекувану, не пресушену тачно до тог времена.
Ово је заиста била револуција у кулинарској производњи и у свакодневном животу. Заиста, за разлику од других врста електричних огњишта, тихи шпорет је представљао велико олакшање у чисто кулинарском смислу, будући да је у њему усвојена технологија кувања била професионално најисправнија, а такође је била и кулинарски вредна, јер су јела у новом огњишту показало се укусним, уз потпуно очување природног укуса и ароме угнежђених производа.Коначно, огромна предност спорог шпорета била је та што је омогућавао кување јела било које националне кухиње, не само да не ограничава креативност кувара, већ и изузетно проширује могућности за било какве кулинарске фантазије.
Могу искрено да кажем да сам само уз помоћ спорог шпорета савладао и разумео дубину кулинарских идеја кинеске кухиње, чија јела нисам могао у потпуности репродуковати на плинском шпорету, а камоли све друге.
У међувремену, принципи рада спорог штедњака, као и све генијалне креације, били су изузетно једноставни