Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)

Категорија: Јела од меса
Кухиња: Немачки
Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)

Састојци

Пржење пилетине 2 средње величине
Маслац 40 г
Шалотка 100 г
Велико зелено грожђе 20 ком.
Сушено месо (по жељи) 80 г
Шампињон 12 средњих шешира
Ракија (Реингау) или коњак 4 кашике л.
Ризлинг из Рхеингау-а (суво бело вино) 300-500 мл
Сол и бибер по укусу
Рузмарин 2 гранчице
ловоров лист 1 КОМ.
Крем 200 мл
Боуиллон 200 мл
Зелени (червил) 2 кашике кашике л.

Метода кувања

  • Још једна дивна верзија пилетине (петао, пилетина) у вину из Хесена - земље која обећава задовољство не само призору, већ и стомаку!
  • - Исперите пилиће, осушите и исеците на делове. Зачините сољу и бибером.
  • Припремите своје грожђе. Према рецепту, грожђе се ослобађа од коже и семена.
  • Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)
  • Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)
  • - Растворите путер у великој шерпи, испржите пилетину са свих страна, прво скините кожу, додајте сецкану љутику, бели лук и динстајте их мало са пилетином.
  • Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)
  • Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)
  • - Додајте их у шерпу заједно са грожђем, кретеном (по жељи) и печуркама, сипајте ракију и запалите.
  • - Сипајте ризлинг, зачините сољу по укусу, зачините рузмарином и ловоровим листовима, додајте крему и чорбу. Динстајте 10-15 минута, поклопљено на лаганој ватри.
  • Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)
  • - Извадите комаде пилетине из шерпе и оставите са стране да се охладе.
  • - Сос се може затамнити до жељене густине. Ставите пилетину и сос на загрејан тањир, поспите зачинским биљем (рецепт за червил) и одмах послужите.
  • Пилетина у вину са грожђем. Воихинкелцхе (Хухн ин веин)

Белешка

Овде можете пронаћи још једну варијацију рецепта за пилетину у вину Пилетина у „ризлингу” (бело вино) у баденском стилу Хаехнцхен у ризлингу (Стеба шпорет за више шпорета)

Неколико врло занимљивих података о вину ризлинг.

Главна немачка сорта грожђа, ризлинг, не може се назвати другачије него „универзална“. Његов главни конкурент - Цхардоннаи - није ни сањао о таквој разноликости произведених вина. Суво, полуслатко, слатко, ледено вино - све је у вези са ризлингом. Пре једног века, бела вина ове сорте била су међу најскупљима, најбољи примерци били су и скупљи од Бордоа. Произвођачи осредњих вина нису пропустили да искористе ову популарност - покушавајући да повећају продају, једноставно су у име својих производа почели да користе реч „ризлинг“. До данас Ризлинг покушава да очисти своје име негативних асоцијација.
Прво помињање ризлинга датира из 15. века. Тада је гроф Јохан ИВ од Катзенелнбогена из Риселсхајма, мале кнежевине на Рајни, 1435. године за свој виноград набавио 6 лоза ризлинга, што је забележио у пословну књигу. Али ризлингу је било суђено да постане истински популаран много касније. Прекретницом се може сматрати 1716. када је бенедиктинка Фулда купила манастир Јоханнисберг, тешко уништен током Тридесетогодишњег рата. За само неколико година некада запуштени виногради доведени су у ред и засађени једном сортом - ризлингом. Крајем 19. века ова сорта била је цењена равноправно са великим француским винима.
Можда би тако остало до данас, да није велика мува у масти коју су увели имитатори и несавесни произвођачи. Из њихове „лагане“ руке 60-их и 70-их, реч „ризлинг“ могла се наћи чак и на етикетама вина која нису имала никакве везе са овом сортом. Ризлинг је тек последњих година почео да се рехабилитује у очима својих поштовалаца.

Вино са обала Рајне

Данас је у Немачкој више од 21.000 хектара додељено за ризлинг - ова сорта није толико доминантна у било којој другој земљи.И ова чињеница је сасвим разумљива. Чињеница је да ризлинг веома воли хладноћу. У врућим земљама губи сву атрактивност, вина испадају „равна“ и незанимљива. Умерена клима у Немачкој даје ризлингу оно што му је потребно за савршену равнотежу - дуго и врло споро сазревање. Берба овде често почиње најраније средином октобра и може трајати до краја новембра (у погледу слатких вина).
Најчешће се ризлинг може наћи на обронцима реке Рајне и њене притоке Мозеле: у регионима Рхеингау, Пфалз и Мосел-Саар-Рувер. Вина из прва два региона одликују се елеганцијом и уравнотеженошћу, док су вина Мосел често лагана, окрепљујућа пића.

Класификација немачких вина

Није тако лако разумети класификацију немачког ризлинга. За разлику од, на пример, Француске и Италије, где се основа заснива на територијалном обележју, Немачка има свој сопствени вишефазни систем. Прво, сва вина су подељена у три категорије: стона вина (Тафелвеин (Тафелвеин), вина одређеног подручја (Ландвеин (Ладндвеин)) и такозвана „квалитетна вина“. Стона вина производе се углавном за домаћу потрошњу и готово су никада није извезено, толико је интересантније толико квалитетних вина. Ова категорија укључује: Куалитатсвеин Бестиммер Анбаугебиете, скраћено (Куалитатсвеин бестимтер Анбаугебит) - КбА - квалитетно вино из одређене винске регије и Куалитатсвеин мит Прадикат (Куалитатсвеин мит Предикат), скраћено са Км Значка КмП могу добити само најбоља немачка вина, док се КмП, у зависности од густине мошта и нивоа шећера у побраном грожђу, дели на још 6 подгрупа: Кабинетт (кабинет), спаетлесе (Спатлесе), Ауслесе (Ауслесе) ), Бееренауслесе (Бееренауслесе), Еисвеин (Еисвеин), Троцкенбееренауслесе (Троцкенбееренауслесе). Вина последње поткатегорије су најређа и, према томе, Одговорно, најскупље. За производњу једне боце Троцкенбееренауслесе потребно је око 15 кг сувог грожђа!

Ризлинг старог и новог света

Поред Рхеингау-а налази се још једна регија чији се ризлинги универзално поштују - француски Алзас. Размјер узгоја ризлинга овдје није толико импресиван, само 3400 хектара, али слава локалних вина проширила се цијелим свијетом. Посебна микроклима, земљиште специфично за регион и традиције производње вина омогућавају стварање вина која се потпуно разликују од немачких. Ризлинги из Алзаса су врло суви, јаки (око 12%) и заобљени због дугог старења у челичним резервоарима. Већина вина ове сорте припада категорији Алсаце АОЦ (звани Вин д'Алсаце), али постоји још виши ниво - елита вина - Алсаце Гранд Цру. Слатки ризлинги из Алзаса такође имају своју класификацију. Уобичајено је да их поделимо на венданге тардиве (ВТ, вандаге тардиве - у преводу „касна жетва“) и Селецтион де граинс племићи (СГН, селецт де гран нобле - „одабране племените бобице“). Вина која спадају у последњу категорију производе се од бобица прекривених племенитом плесни. Попут сувих, слатки алзашки ризлинги разликују се од немачких по вишем садржају алкохола.
Ризлинг се добро сналази и у Аустрији. Овде заузима око 1.500 хектара винограда. Највећи успех у производњи ризлинга постигли су винари Вацхау и Кремстал. Аустријски ризлинг најчешће је окарактерисан као пуно изражајно вино са минералним и лимунским нотама. Препознаје се по дугом укусу са примесама бибера.
Лозе ризлинга могу се наћи и у Сједињеним Државама, Канади, Новом Зеланду, Аустралији и северној Италији.

Хладна свежина

Ризлинг је врло осетљива сорта која воли хладноћу. Стога се произвођачи морају прилагодити његовим хировима. Многи технолошки процеси се одвијају на ниским температурама. Дакле, да би будуће вино остало свеже, убране бобице се мало охладе. Овај поступак се понавља пре ферментације. Ферментација вина се такође јавља на ниским температурама - само 10-18 ° Ц.
Као резултат овог пажљивог односа рађају се врло свежа и елегантна вина са богатим аромама зелене јабуке, брескве, зачина, агрума, зеленог биља и минералних нота. После дугог одлежавања, вина добијају необичну ноту за ово пиће - „уље“. Штавише, ова карактеристика је типична углавном за скупе и висококвалитетне примерке.
Слатка вина такође не губе свежину. У њима нема ни назнаке слаткоће - укус и арома су веома уравнотежени због високе киселости.

Неограничен потенцијал

Због високе киселости, ризлинги могу да тврде да су дуговечни. Живописна потврда овога је најстарији ризлинг у историји. 1961. године у Лондону је отворена боца бербе 1540. Тада је вино било старо више од 400 година. Али, како се испоставило, „часни старац“ био је пун снаге и здравља - вино је задржало своју арому и пријатан укус.
Наравно, није потребно толико дуго чувати вино. Ризлинг се може пити и млад и зрео. Оптимални период складиштења за сува вина је 5-15 година, за полуслатка - 10-20, за слатка - 10-30 година.

И риба и месо

Разноликост ризлинга омогућава вам да их комбинујете са готово било којим јелом. Сува вина ће направити добро друштво са белом рибом, морским плодовима, сиревима, азијским јелима. Слатки ризлинг може послужити као пријатан завршетак оброка. Одлично се слажу са многим посластицама или воћем. 🔗

Лудмил_а
Свакако ћу покушати! Срећна Нова година, Оленка!
Рада-дмс
Лудмил_а, срећно !!!!
Саветујем - сочно, укусно, брзо!
Туманцхик
Рада-дмс, врло занимљив рецепт! С једне стране, то делује компликовано, али добро сам погледао - и нема ништа компликовано! Напротив - брзо и свечано! Покушаћу да кувам за Божић! Хвала ти драги! Рецепт је невероватан и шик!
Рада-дмс
туманофаааа, Ира! Захвалити!
Све сте тачно приметили, реч је о врло једноставном рецепту, али са заокретом - грожђе!
Само немојте сецкати бели лук, али ако желите, користите целе кришке.
Било би ми драго ако би ми се свидео резултат.
И уопште, драга, срећна Нова година! Нека предстојећи Божић оправда очекивања!
Туманцхик
Олга и шта подразумеваш под трзајем?
Рада-дмс
туманофааааИрочка, не знам, то је написано тачно у књизи, и о, па, тако је укусно!
Сушено, вероватно.

Сви рецепти

Случајни рецепти

Још случајних рецепата

Нови рецепт

© Мцоокер: Најбољи рецепти.

Мапа сајта

Саветујемо вам да прочитате:

Избор и рад произвођача хлеба