тортуресру
Порекло пице датира из времена када су се први квасац и кисело тесто појавили у старом Египту пре неколико хиљада година. У Древној Грчкој почели су да пеку тесто заједно са зачином, који би могао да служи као поврће, месо, маслине, млечни производи итд.
Звала се грчка пица.

Заиста, оно што се традиционално сматра националним италијанским јелом некада је позајмљено од Грка. Који су, поред свих талената које познајемо, били познати и као врсни пекари. Они су први стављали сир на равне колаче од бесквасног теста, а измишљено јело носило је назив „плакунтос“, односно „равно печени хлеб“, поред своје директне намене служило је и као тањир. Од тада је испричано пуно легенди о прототипу модерне пице. Један од њих тврди да је са повећањем састава састојака „плакунтос“ назван „плак“, а саме промене су унели Римљани. Друго тумачење приче је о римским легионарима који су по повратку из Палестине донели своје омиљено јело „пицеа“, које је личило на сомун са сиром и поврћем. Пронађени описи аналога модерне пице и у древној књизи „Апициа“. Једно од поглавља говори о јелу које се састоји од теста, а на које се стављају сир, бели лук, маслиново уље, месо, ораси, паприка и нана. Римљани, познати прождрљивци и мајстори комбиновања неспојивог, обилно су зачинили пицу медом и лишћем ловора.

Пица је била храна обичних људи и није се разликовала у ритуалу припреме и софистицираности конзумирања. У модерним терминима, пица је била обичан хлеб, „сендвич“, „сендвич“. У средњовековној Италији пица је била обичан оброк сиромашних и није се много разликовала. Пица се продавала на улицама, одсецајући комад од велике коре, пуњење пице чинили су само инћуни и печурке. Јели су пицу за доручак и ручак. Рустичну пицу је било лакше припремити: тесто је било зачињено маслиновим уљем, маслинама или никаквим. Грађани су ову пицу звали „фоцацциа“, односно сомун, истичући да права пица има сложенији рецепт. Сада „фоцацциа“ заузима достојно место у италијанској кухињи и додатак је месним јелима.

„Али шта је са парадајзом?“ Питате. И у ствари, модерној особи је врло тешко да замисли пицу без овог састојка. Међутим, не заборавите да се парадајз у Европи појавио много касније од римских легионара, а описаном јелу почео је да се додаје тек у 17. веку. Током овог периода, захваљујући напуљским морнарима, пица је започела свој марш широм Европе.

Временом је пуњење пице постајало све разноврсније, измишљене су многе верзије пуњења, укључујући парадајз увезен из Новог света као главни састојак.

Напуљ је нека врста колевке за пицу. Постао је лидер у комбинацији хлеба - парадајза - сира - и нечег другог. У Напуљу су отворене прве пицерије и одатле је започела победоносна поворка пица широм света. У Италији се у то време храна од сомуна звала „пиззаиоли“ и сматрала се храном обичног народа. Најчешће је то било тесто прекривено слојем парадајза, преливено маслиновим уљем и посуто мајораном. Сир се сматрао врхунцем луксуза на пици. Продавали су га улични продавци из металних кутија, које су се најчешће носиле на глави дуж градских улица и често су их позајмљивале локалним становницима.

Ово би се, вероватно, наставило и даље, да 1772. краљ обе Сицилије Фердинанд И није прекршио правила и није ноћу посетио Инкогнито у Напуљу, локални произвођач пице Антонио Теста, надимак Гром.И заиста је поражен разноврсним јелима, одушевљен квалитетом њихове припреме. Краљевски кувари су се брзо нашли, отишли ​​у „извиђање“ до подножја Везува, докопали се рецепата, али нису могли да уведу нова јела у краљевски мени. Противила се краљица која није желела ни да додирне „храну плебејаца“.

Прошло је више од сто година. Краљевски пар, док је био у летњој напуљској резиденцији, желео је да проба ово локално јело. А на рођендан прелепе Маргарите Савојске, супруге краља Умберта И, која је постала глава ново уједињеног италијанског краљевства, произвођач пице Рафаеле Еспосито са супругом Росином Бранди позван је на суд. Према преживелим доказима, направили су три врсте пице. Један од њих је обухватио парадајз, моцарелу и босиљак у истим бојама као италијанска застава: црвеној, белој и зеленој. Краљици се ова пица посебно свидела и дозволила јој је да је зове својим именом, постављајући тако темеље кулинарском канону. Краљица је наредила да пече пицу „Маргерита“ само у пећницама своје палате Цаподимонте. Али убрзо је овај поредак, као и већина других декрета у Италији, распуштен у револуционарној народној неподређености. „Маргарита“ је постала омиљено јело свих Италијана - од рибара до маркизе. Временом се појављује све већи број нових сорти овог јела - ово је пица заснована на прхком пециву, а заснована на бесквасном тесту од кукурузног брашна (Ђеновска) ..., а додаци постају све разноврснији.

Превазилазећи језичке баријере и културолошке разлике, пица је постала прва заиста распрострањена храна на свету. У Индији воле да јој додају укисељени ђумбир, млевено јагњеће и пасуљ од пасуља. У Јапану воле пицу са јегуљама и лигњама, у Пакистану - са зачињеним каријем.
Костариканци више воле кокосову пицу, а Бразилци зелени грашак. За гурмане пица се служи са маслачком, остригама, раковима и кавијаром. Постоји пица која се користи као десерт - натопљена џемом, са јабукама, посута прахом.
Крајем 19. и почетком 20. века, Италијани су у Америку донели рецепте за пицу и традиције. И врло брзо, пица је постала један од америчких фаворита.

Америчка пица разликује се од италијанске по слободнијем избору састојака, широком избору пуњења за једно јело; такође се разликује у времену кувања и температури. Верује се да је америчка пица по дефиницији пухаста. Али у ствари, "пухастост" теста зависи од тога коју пицу више волите: танку или пухасту. У америчкој пици тесто је пуноправни учесник у јелу, а приликом избора пуњења мора се узети у обзир његов укус. Врло занимљива чињеница је да пухаста пица није измишљена у Америци, већ на острву Сицилија: сицилијанска пица се дуго пекла на лепршавом тесту.

Лако је објаснити зашто су становници мегалополиса волели пицу: због јединствене комбинације привидне једноставности и заиста гастрономског богатства, у корист, јер правилно кувано и брзо печено поврће, воће, месо и морски плодови губе мали део витамина, али се преостали брже апсорбују.

И, што је такође важна предност пице, она не губи свој укус и естетске квалитете током транспорта. Стога су наручивање пице код куће или достава пице у канцеларију најпопуларнији начин да утажите глад и припремите се за нова достигнућа.

Нутриционисти саветују да једу пицу за ручак или вечеру најмање једном недељно, јер уобичајени део „Маргарите“ чини трећину дневног уноса хране за особу.

Све у свему, у Италији данас постоји више од две хиљаде имена разних пица. Не тако давно постављена је посебна ознака квалитета за пицу - Д.О.Ц. , коју имају само јела припремљена према класичним правилима.
25. октобар је професионални празник пиззаиола (тако се у Италији зову људи који кувају ово јело).Па како савремени Италијани зову праву пицу? Лакше је одговорити на питање - како они називају лажом. Све што није припремљено у Италији. Права пица, према њиховом мишљењу, има танку кору, а пуњење јој је моцарела сир направљен од бивољег млека и посебне сорте парадајза. У облику адитива, према оригиналним рецептима, дозвољено је само маслиново уље, босиљак, оригано и бели лук. Тесто за пицу се не разваља, већ ротира и баца.

У Италији постоје три врсте праве пице:

* "Маринара" - маслиново уље, парадајз, бели лук и оригано;
* „Маргарита“ - свежи моцарела сир направљен на јужним Апенинима, парадајз налик шљиви Сан Марзано, босиљак;
* "Маргарита-Ектра" - парадајз чери и моцарела направљени од бивољег млека.

Уобичајено је да се италијанска пица кува на температури од 200-215 степени у пећницама на дрва.

Италијани, заљубљени у своје национално јело, на сваки могући начин га штите од фалсификовања. Ипак би? Заиста, данас у земљи послује више од 23.000 пицерија. Лако је изгубити класичне рецепте са тако масовним размерама. И зато је однедавно напуљска пица заштићена законом. Који пружа само округли облик пречника до 35 цм. Одређује врсту квасца, соли, брашна и парадајза који се користе у припреми јела.

У закону се посебна пажња посвећује припреми пице „Ектра Маргарита“, која сигурно мора да садржи посебну јужноиталијанску моцарелу. Власници ресторана који испуњавају горе описане захтеве овлашћени су да храну означавају СТГ печатом, што гарантује квалитет и аутентичност традиционалног рецепта.

Сви рецепти

© Мцоокер: Најбољи рецепти.

Мапа сајта

Саветујемо вам да прочитате:

Избор и рад произвођача хлеба