тортуресру
Сладолед је врло древна посластица. Историја проналаска најпопуларнијег десерта сеже у време најстаријих цивилизација Азије - Кине и Мезопотамије. Сладоледу су се дивили Александар Велики, Наполеон и Џорџ Вашингтон, а неколико људи га је патентирало одједном.

Сладолед

Верује се да историја сладоледа сеже више од 5000 година.

Давне 3000. године пре нове ере у богатим кинеским кућама за сто су послуживани десерти нејасно налик сладоледу - богати Кинези гозбовали су снегом и ледом помешаним са кришкама поморанџе, лимуна и семенима нара. Кинески цар Танггу чак је смислио свој рецепт за прављење мешавина леда и млека. Рецепти и начини чувања држани су у тајности и декласификовани су тек у 11. веку пре нове ере у књизи „Схи-кинг“ - канонској збирци древних песама.

Још један древни извор који описује употребу расхлађених сокова током жетве су писма Саломона, израелског краља. Древни Арапи такође су усвојили традицију конзумирања сладоледа. Такође хладна вина, сокове и млечне производе конзумирали су стари Грци, а након њих и друге цивилизације. Познати древни лекар Хипократ такође је препоручио сладолед за унапређење здравља.

Највећи војсковођа антике, Александар Велики, током кампања у Индији и Перзији почастио се сладоледом. У његово време дошли су на идеју да замрзну бобице у снегу. Робови су слани у планине по снег, а да се не би отопио, организовали су посебне штафетне трке. Иначе, управо су његови војници дошли на идеју да у воду са воћем додају вино, мед и млеко.

Од снега и леда се од древног Рима користе воћна пића. У својој књизи „О кулинарству“ познати италијански кулинарски стручњак Апициус прво је поделио своје искуство прављења безалкохолних пића.

Хладне посластице завршавале су оброке на двору цара Нерона, који је наредио да му се донесе планински лед и помеша са воћним адитивима. У његову еру (1. век нове ере) охлађени и заслађени сокови већ су се широко користили. Значајно је да се снег за њихову припрему допремао са далеких алпских ледника, а изграђени су пространи ледени подруми за дуготрајно складиштење снега.

Много је занимљивих сладоледних прича повезаних са сладоледом. На пример, 780. н. е. Калиф Ал Махди успео је да испоручи читав караван камила натоварених планинским снегом у Меку. Још једна не мање запањујућа чињеница, наведена у списима перзијског путника Нассири-Кхозрау, каже да је 1040. године н. е. снег за прављење пића и сладолед свакодневно се достављао на сто каирског султана из планинских предела Сирије.

Очигледно је да је сладолед изумљен тамо где, као у Кини, исцрпљујућа врела коегзистирају са подручјима испод нуле. Ова комбинација је својствена јужним земљама које имају планинске ланце. На пример, Иран, где планине заузимају више од половине територије.

Познато је да су дуго научили рационално да користе лед и снег. У пустињским пределима, где дневна температура може да достигне 40 ° Ц, било је потребно храну некако хладити, иначе се врло брзо покварила. За то су Персијанци изградили такозване Јакхале - дубоке подруме, чији су плафон, зидови и под покривали дебелим слојем топлотноизолационе смеше. Укључивао је беланца, песак, глину, козју длаку, пепео, креч. Када се ова супстанца осушила, постала је и водоотпорна. Да би се губици топлоте свели на минимум, улаз у Јакхцхал налазио се на северу, на тамном, хладном месту.Таква складишта била су испуњена леденим блоковима снега донетим са планина. Од њих се такође припремао привид сладоледа, фалудех - мешавине резанаца, воћа, пистација, ружичастог или лимуновог сирупа са ситно сецканим ледом.

Европа

Сладолед у Италији

Чини се да је познати путник Марко Поло почетком 14. века Европљане поново упознао са сладоледом. Јело је први пут описано у путописним часописима на самом почетку КСИВ века. Познати путник, посетивши Кину, толико се заљубио у сладолед да се по повратку у домовину - у Италију - није устручавао да подели неке рецепте за његову припрему са домаћим куварима.

Према легенди, Марко Поло је са путовања на Исток донео рецепт за посластицу, за коју су користили не само снег, већ и салитру да га хладе. И од тада се јело слично шербету сигурно налази на јеловнику аристократа.

Тада је сладолед био у средишту интрига: кухари су рецепт чували у најстрожем повјерењу, а за неупућене је његова производња била слична чуду. Прво се лед чувао на посебним затвореним местима и служио је само за краљевске породице и папе. Постепено је производња леда појефтинила.

Рецепт за сладолед, који је најближи савременом, такође је рођен у Италији. Тачније, на Сицилији. Највеће острво на Медитерану имало је све потребно за стварање расхладног десерта. Пре свега - шећерна трска, која није честа у другим деловима Европе, од којих се правио шећер.

Заслађивач познат од давнина - мед није баш погодан за прављење сладоледа, јер када се замрзне кристалише (а то једноставно није потребно, довољан је проблем што течност прелази у кристале). Поред тога, живина и стока су се увек узгајали на Сицилији, што значи да су јаја и млеко - главни састојци сладоледног десерта - увек били при руци. Али један од најважнијих услова је да има леда (на планинским ланцима Иблеи, Неброди, Ле Мадоние, на планинама Пелоритан). Сицилијански лед допремљен је широм Италије и извезен на Малту. Коначно, становници овог острва већ дуго ваде морску сол. Док нису измишљени фрижидери и електрични апарати за израду сладоледа, то је било неопходно.

Да бисмо разумели зашто је сол потребна у припреми слатког јела, треба објаснити по чему се сладолед разликује од осталих хладних посластица - од поменуте персијске фалоуде или од смрзнутог млека, са којег су у сибирским селима ножем стругали струготине и јео са медом, џемом или шећером.

Разлика је у конзистенцији: сладолед, иако садржи комаде орашастих плодова, воћа или колачића, хомогена је, глатка, кремаста маса. Таква уједначеност може се постићи само непрекидним мешањем расхладне супстанце тако да се у њој не стварају кристали. Тешко је комбиновати хлађење и мешање без помоћи електричне енергије: лед се полако топи, а сладолед се исто полако очвршћава. Мораће се непрекидно мешати много сати заредом. Сол, с друге стране, чини да се лед много брже топи, а истовремено узима топлоту из околине, посебно из смеше намењене за замрзавање.

Дакле, ево најједноставније технологије производње сладоледа која се успешно користи већ неколико векова: контејнер са састојцима стављен је у посуду напуњену ледом и сољу, а млечна маса је умутљена. Растопљена вода се периодично изливала, додајући нови лед и део соли. И након неколико сати посластица је била готова.

Међутим, сва тајна пре или касније постаје јасна. Тако се и догодило када је млада Катарина Медичи, удавши се за француског краља Хенрија ИИ, довела свог кувара из Италије у Француску - чувеног Бенталентија, признатог ауторитета у припреми сладоледа и безалкохолних пића.

Први пут је сладолед лечио 28. октобра 1533. године на гозби у част венчања 14-годишње невесте Катарине де Медичи, најпознатије по роману оца Александра Думаса "Краљица Марго". Сладолед се састојао од ледених куглица пуњених воћем. У будућности су их Медичији често почели да почасте гостима на свечаним вечерама и размазе њеног сина Хенрија ИИИ посластицом.

Нова посластица тренутно је освојила симпатије француског двора. Краљеви саветници су чак захтевали да Италијан у њиховом присуству припреми сладолед и, упознавши се са поступком, одлучили су да технологију и рецепт сматрају државном тајном коју треба правилно заштитити, посебно од обичног становништва.

Врло брзо, сладолед из Версаја мигрирао је на имања француских племића - упркос најстрожим забранама откривања рецепта, који се сматрао државном тајном.

Од тада се сладолед јео у небројеним количинама на француском двору. Чак га ни гурман попут Луја КСИВ није одбио. Француски кувар Герард Тиссаин је 1649. године изумео оригинални рецепт за смрзнуту крему од ваниле - од млека и кајмака. Новина је названа „напуљски сладолед“. После тога, рецепт за ледени десерт се стално ажурирао.

1625. године унука Катарине Медичи, Хенриетта Мариа, удала се за енглеског краља Цхарлеса И. Заједно са француском принцезом у Енглеску је дошао њен лични кувар и посластичар Герард Тиссаин, који је знао многе тајне прављења сладоледа. Значајно је да се Тхиессеин усудио да подели своје „тајне“ тек након погубљења Карла И 1649. Тако је и Енглеска поседовала тајне прављења сладоледа.

Много нових сорти овог десерта изумљено је у Француској током владавине аустријске краљице Ане. Једном, на једном од банкета у част њеног сина Луја КСИВ, свакој гошћи је послужено нојево јаје у позлаћеној чаши, што се у ствари испоставило као укусан сладолед.

Рецепти за припрему ове посластице дошли су у Америку, по свему судећи, у 18. веку, заједно са енглеским насељеницима. На пријемима које је тих година приредио гувернер Мериленда, Вилијам Блејд, гости су се почастили сладоледима и безалкохолним пићима. Многи амерички председници такође су волели хладни десерт, на пример, Џорџ Вашингтон, који је лично правио сладолед на свом ранчу на периферији планине Вернон.

А кулинарски предузетник Филип Лензи, који је дошао у Нови свет, чак је у њујоршким новинама оглашавао да је из Лондона доносио рецепте за разне слаткише, укључујући сладолед, а убрзо су се међу популацијом становништва појавили многи љубитељи нове посластице. источна обала Америке.

А сладолед је постао опште доступан захваљујући предузетничком духу Италијана. 1660. године Францесцо Процопио Ди Цолтелли (1651-1727) отворио је прву сладоледарницу у Паризу насупрот позоришта Цомедие Францаисе. Код куће, у Палерму, био је рибар. У Француској је одлучио да окуша срећу на „слатком“ пољу, поготово што је од деда наследио машину за мешање сладоледа. Колико се може проценити, то је био примитиван уређај: две посуде, уметнуте једна у другу, дршка са сечивима за мешање била је причвршћена за горњи поклопац.

1782. године овај кафић, преименован у француски Прокоп, нудио је купцима до осамдесет врста сладоледа. Институција напредује до данас.

Ова кафана са тако „руским“ именом постоји и данас. Опстао је и стари мени, где можете прочитати шта се кувало у зидовима ове институције у 18. веку: „смрзнуте воде“ са разним сирупима (очигледно нешто попут модерне италијанске граните), хладни сорбети од јагодичастог воћа, поскоци. Популарности кафане Прокоп додала је и чињеница да је власник добио краљевске патенте за многе делиције које су се служиле само тамо.Као резултат тога, многе познате личности 18.-19. Века посетиле су кафану: Дидро, Русо, Марат, Робеспјер, доктор Гиљотен, Жорж Санд, Балзак, Дантон.

Наполеон Бонапарте био је међу редовним особама кафане Прокоп. Толико је волео ледене слаткише да је чак и у изгнанству на острво Света Хелена наручио себи апарат за њихово прављење, који му једна саосећајна Енглескиња није полако послала.

тортуресру
Наставак:

Цолтелли је нашао много следбеника: убрзо су мали ресторани специјализовани за сладолед испунили читав Париз. Било их је нарочито много у четврти Палаис Роиал. А већ 1676. године 250 париских посластичара удружило се у корпорацију произвођача сладоледа, током ових година почели су да производе сладолед током целе године.

Под Наполеоном ИИИ (1852 - 1870), сладолед у шољицама и сладолед први пут су произведени у Паризу (познати сладолед наводно потиче из француског града Плобиере-лес-Бем), у Италији - велики љубитељи мешања најневероватнијих производи, смислили су сладолед с разним додацима воћа, орашастих плодова, ликера, комадића колачића, па чак и цвећа, у Аустрији - ледену кафу и чоколадни сладолед. У то време се појављују смрзнути шлаг помешан са ситно исецканим бадемима и мараскином, лиснати сладолед са јагодама и рендана куполаста чоколада. Нови сладоледи припремљени за прославу брзо су усвојени у масовној производњи.

Дакле, на једном од пријема кинеске мисије у Паризу 1866. године предложен је нови десерт - врући омлет споља, а ђумбир сладолед изнутра. Био је то такозвани „омлет изненађења“, који су развили немачки кувари. Можемо само да претпоставимо колико је оригиналних, па чак и јединствених рецепата за сладолед родила домишљатост људског генија. Нажалост, о многим од њих историја ћути.

Русија

У Русији људи већ дуго користе своје врсте сладоледа, пошто у хладним зимама није недостајало „расхладних средстава“ за замрзавање делиција. Још у Кијевској Русији служили смо смрзнуто млеко фино нарезано. У сибирским селима до данас домаћице чувају млеко замрзавајући га у тањирима и ... слажући лед на гомилу. У многим селима за масленицу је прављена мешавина смрзнутог скута, павлаке, сувог грожђа и шећера.

У „европској“ верзији сладолед се код нас појавио средином 18. века и одмах стекао велику популарност. Дакле, гроф Литта, изасланик Малтешког реда у Русији, који је касније узео руско држављанство, појео је практично један сладолед. Кажу да је и пре смрти, причестивши се, наредио да му сервира десет порција најбољег сладоледа: „То се неће догодити у рају“.

Сладолед се волео не само међу обичним народом, већ је био широко заступљен на менију на дворима Петра ИИИ и Катарине ИИ. Сама технологија производње сладоледа у то доба била је прилично примитивна и омогућавала је добијање мале количине производа.

У мемоарима из 19. века могу се наћи одушевљена сећања на ефекат који је Везув на десерт Монт Блан имао на јавност (сладолед је сипан румом или ракијом и запаљен) или шарене рушевине древног храма од леда крема различитих боја. Стварајући ова ремек-дела, посластичари су се смрзавали на хладном много сати, а деликатеси су „живели“ неколико минута, пошто су тренутно почели да се топе од врућине шпорета и свећа.

Тек у 19. веку се у Русији појавила прва машина за сладолед. индустријска производња сладоледа рођена је у нашој земљи тек почетком 30-их година овог века.

Индустријска скала

Ручно израђени сладолед није био јефтин, а самим тим и неприступачан. Понекад је страст за овом делицијом довела до правих трагедија. На пример, 1883. године 59 људи је отровано до смрти на баптистичком фестивалу у америчком граду Цамдену. Истина, то није био обичан сладолед, али ... вишекратна употреба.

Напокон, сви су желели да уживају у слатком, али многи то нису могли приуштити.Тако су се појавили изуми попут Смитховог сладоледа од памука, корнета од вате или Брауновог методистичког сладоледа, гуменог конуса. Трик је био попрскати корнет мало заслађеног млека и лизати га, правећи се да држи прави сладолед. Према Нев Иорк Тимес-у, који је известио о тужном инциденту са тровањем, несрећни баптисти нису то схватили и жвакали су имитацију сладоледа.

У почетку се производња сладоледа заснивала на употреби природног леда и снега, па је човечанство стално зависило од хирова природе. Али свеприсутни технолошки напредак постепено је трансформисао производњу сладоледа, трансформишући га из изврсне посластице богатих салона у производ доступан свима. Архивски материјали омогућавају обнављање хронологије открића на пољу производње сладоледа. Данас је постало познато да је већ 1525. године лекар из Апилије Цимар писао о ефекту хлађења шалитре. Међутим, производња сладоледа у релативно великим количинама постала је могућа тек након увођења довољно ефикасних метода производње и складиштења леда, уређаја за хлађење и машина са мешалицама и дробилицама.

Американац Јохн Перкин је 1834. године патентирао идеју употребе етра у компресорском апарату. Десет година касније, Енглез Тхомас Мастерс добио је патент за машину за сладолед, која је била лимени бокал са ротирајућом лопатицом од три оштрице окружена ледом, снегом или смешом једног од њих са сољу, амонијевим солима, нитратом, амонијум нитрати или калцијум хлорид. Према опису патента, машина Мастерс могла је истовремено да се хлади, као и да смрзава и шиба сладолед.

Енглескиња Нанци Јохнсон је 1843. године изумела ручни апарат за сладолед и патентирала га. Нанци Јохнсон је изумела ручни замрзивач за прављење сладоледа 1846. године, али није имала довољно новца да организује производњу нове опреме. Патент је морао да се прода Американцима. 1851. године отворена је прва фабрика у Балтимору и произведена је прва комерцијална серија сладоледа. И више од 150 година, процес побољшања рецепата и технологија не престаје ни један дан.

Ручно израђен замрзивач за сладолед изумела је Нанци Јохнсон 1843

1848. године у Сједињеним Државама су патентиране две машине за сладолед. Један од њих састојао се од уређаја са два концентрична цилиндра, од којих је један био напуњен расхладним средством. 1860. године Фердинанд Царре створио је прву светску апсорпциону расхладну машину која ради на течним и чврстим апсорбентима. Четири године касније, Царре је побољшао машину за компресију, у којој је први пут употребљено ново расхладно средство, амонијак.

Серијску производњу замрзивача започео је у другој половини 19. века Јацоб Фусселл у Балтимору. Нешто касније су измишљене машине за хлађење, развијене су методе за производњу и складиштење леда, што је омогућило значајно смањење интензитета рада, а самим тим и трошкова сладоледа. А 1904. године, Ст. Лоуис је био домаћин међународне изложбе сладоледа, која је демонстрирала прву аутоматску дозу за шоље за вафле.

Тако се техника и технологија индустријске производње сладоледа непрестано унапређују. У низу земаља почеле су да се стварају специјализоване фирме за производњу машина и опреме за производњу сладоледа, што је постало уобичајени атрибут градских кафића. Али иза овог уобичајеног феномена био је брзи научни напредак у проучавању процеса хлађења. Управо је он омогућио неким фирмама да савладају производњу машина и опреме за индустријску производњу сладоледа.

1919. године учитељ из Ајове Цхристиан Нилссон развио је рецепт и технологију за производњу нове врсте сладоледа - преливеног чоколадом, а 24. јануара 1922. добио је патент за чувени попсицле - глазирани лед крема на штапићу.Нелсон је своје производе возио по градовима и продавао, истовремено приказујући филм о Ескимима. Новина се прво назвала „Ескимска пита“ - „Ескимо-пита“, али је ова реч врло брзо скраћена у једноставно „Ескимо“.

Међутим, првенство у производњи „попсицле“ међу Американцима оспоравају Французи.

Први глазирани сладолед 1921. изумио је Цхристиан Нелсен из Ајове, а његов пратилац Стовер дао му је име - „Ескимо-пита", односно ескимска пита. 1979. Француска фирма „Герваис" чак је прославила 60-у. годишњица „Ескима“. Све до почетка 20. века, Герваис се специјализовао за производњу сирева, све док један од његових оснивача, Цхарлес Герваис, није окусио популарне попсицлес у Америци. По повратку у Француску добио је идеју да сладолед прелије чоколадном глазуром и „стави“ га на штапић. Према француским изворима, назив "попсицле" настао је случајно. У једном од париских биоскопа, где је Герваис продавао своје слатке производе, приказан је филм о животу Ескима. А пошто се тада репертоар биоскопа мењао прилично ретко, један од духовитих гледалаца који је неколико пута погледао филм о Ескимима и за то време појео десетак порција сладоледа у чоколади назвао га је „Еским“.

Тако се техника и технологија индустријске производње сладоледа непрестано унапређују. У низу земаља почеле су да се стварају специјализоване фирме за производњу машина и опреме за производњу сладоледа, што је постало уобичајени атрибут градских кафића. Али иза овог уобичајеног феномена био је брзи научни напредак у проучавању процеса хлађења. Управо је он дозволио да савлада производњу машина и опреме за индустријску производњу сладоледа.

Нове сорте, израђене по мери за прославе, брзо су постале масовне, посебно у Сједињеним Државама. Прва фабрика сладоледа основана је у Балтимору, али врло брзо су се такве фабрике појавиле у Њујорку, Вашингтону и Чикагу.

Модерност

Н. Цхернисхов "Новгородски сладолед", 1928

У данашње време сладолед је чврсто освојио укус људи широм света и продаје се у готово свим прехрамбеним продавницама. Кувари су створили хиљаде рецепата за сладолед!

Н. Цхернисхов "Новгородски сладолед", 1928

И зато борба за купца није за живот, већ за смрт. Најбоље и најскупље сорте су направљене од елитних природних производа заснованих на најсавременијим технологијама. О квалитету таквог сладоледа може се судити бар по томе што се без икаквих конзерванса може чувати у фрижидеру на температури од -20оС до две и по године.

У потрази за потрошачком потражњом, лидери светског тржишта сваке године ажурирају свој асортиман, иако већ постоји неколико хиљада имена ледених деликатеса. Међу хитовима последњих година су сладолед са орасима, сладолед од зеленог чаја, сладолед са шумским биљем. О рибизли, купини, ананасу, специјалним сортама на бази живих јогурта да и не говоримо ... Не можете све набројати.

И меки сладолед - Британски научници (у чијој је групи била и млада Маргарет Тхатцхер) измислили су метод којим се сладоледу додаје двоструко више ваздуха и добија се „мекани” сладолед!

Деведесетих година појавио се дебљи сладолед највишег квалитета. Ова категорија укључује Бен и Јерри'с, Беецхдеан и Хааген-Дазс. Иначе, Рубен Маттус је свој сладолед изумео давне 1960. године и назвао га Хааген-Дазс јер звучи дански.

Коју одабрати?

У ствари, било који сладолед је охлађена шлаг емулзија направљена од мешавине млека, могуће креме, шећера, понекад јаја, често воћних сокова, разног воћа или поврћа (чак и рибе и морских плодова у Јапану), плус укуси и различити адитиви попут орашастих плодова или комаде карамеле.

У зависности од начина производње, сладолед може бити сезонски, мекан и домаћи. Мекан, са температуром од 5-7оС, прави се у ресторанима и кафићима помоћу посебне опреме.Морате је појести одмах, јер у будућности такви десерти нису припремљени. Изгледа као крема.

Зачињени сладолед - индустријски. Подељен је у неколико група - према врсти главног производа и пунила и према паковању. Главни представници групе "млеко" - млеко, кајмак и сладолед - међусобно се разликују у садржају масти.

Остале групе су воће и јагодичасто воће или воће и ароматичне. Постоје и такозване аматерске или домаће врсте - на бази млека, воће, млеко-воће, вишеслојне, са беланчевином, па чак и са кондиторском масти.

Сада конкретни бројеви. Најмаснији сладолед је сладолед, његов садржај масти је у просеку 12-15%.

Име је добио по француском граду Пломбиеру, где је наводно и измишљен. Наводно - зато што се у Француској сладолед прави од енглеске бадемовске креме са додатком шлага и кандираног воћа инфузираног воћком од вишања. Ми, наравно, имамо једноставнији сладолед, али ипак - најдебљи и најкалоричнији сладолед.

Затим - кремаста, са садржајем масти 8-10%, затим - млечна, у којој има још мање масти, само 2,8-3,5%. У сладоледу од воћа и бобица и воћном леду нема млечне масти, јер се праве од свежег и смрзнутог воћа и бобица, од пире кромпира, природних сокова, џема и џемова.

И, наравно, сваког потрошача занима квалитет сладоледа. И то директно зависи од његове вредности.

Прво, јер права, свежа и висококвалитетна крема, која није у праху, разне бобице, воће, чоколада и други природни састојци увек коштају више од полупроизвода, концентрата и боја. Друго, опрема која омогућава одржавање квалитета оригиналног производа такође је скупо задовољство, недоступно малим фирмама.

Сена
Мир вама пекари!
Изградња прве фабрике сладоледа у СССР-у започета је 1932. Године 1936. СССР-ов народни комесар за храну Анастас Микоиан издао је упутство у којем се каже: „Од сладоледа треба и може се направити масовни прехрамбени производ, производећи га по приступачним ценама ...“.

А 4. новембра 1937. године у предузећу опремљеном најмодернијом америчком опремом у то време, које је Микоиан донео из Сједињених Држава, произведен је први совјетски сладолед. Његову славу одредио је ГОСТ 117-41 „Сладолед, сладоледне манде, воће и бобице, ароматично“, који је уведен 12. марта 1941. године и који се може назвати једним од најстрожих стандарда на свету. Домаћи сладолед произведен је без употребе конзерванса, стога је био укусан и еколошки прихватљив. Поред тога, шоље, брикети и сладолед у целој земљи израђивани су користећи исту технологију и садржавали су само млечне масти.

Међутим, од 1966. године сладолед је почео да се производи не према државном стандарду, већ према међурепубличким техничким условима, а од 1980. - према индустријском стандарду. Седамдесетих година предузећа су практично престала да додељују стабилизатор агар-агар и агароид, а то није имало најбољи ефекат на конзистенцију и презентацију производа. Међутим, сладолед је и даље био укусан, јер се његов квалитет контролисао системом од 100 тачака (са градацијом за „премиум“ и „ектра“). Такође, строгу контролу вршили су Државна трговинска инспекција, Госстандарт и органи санитарног и епидемиолошког надзора.

Обим производње сладоледа у совјетским хладњачама достигао је 450 хиљада тона годишње. Совјетски сладолед волели су не само у нашој земљи, већ и у иностранству: годишње се извозило 2 хиљаде тона хладних делиција.

Почетак краја нашег сладоледа поклопио се с почетком Горбачовљеве перестројке. 1986. из технолошких упутстава изузета је оцена квалитета „млечних производа обогаћених ваздухом“ (ово је објашњење техничког израза „сладолед“) у 100 тачака. А од 1990. године сладолед се производи према ТУ (техничким спецификацијама). У исто време у Русији је био проток увозног сладоледа у јаркој амбалажи, али далеко од најбољег квалитета. До 42 хиљаде тона сладоледа годишње долазило је на руско тржиште из Европе, углавном из Пољске.То је сигурно пољски ерсатз, многи се Руси још увек сећају. То није имало никакве везе са сладоледом на који смо навикли и имао је јасан „хемијски“ укус. Тада се у домаћем производу уместо млека појавила сурутка, животињско уље је замењено уљем уљане репице, палме и соје. Данас, према Удружењу произвођача сладоледа и смрзнуте хране, у Русији 80% произвођача (240 од 300) прави сладолед од биљних сировина. Такође, нове врсте сладоледа почеле су да укључују кондензовано млеко, боје, емулгаторе и стабилизаторе. Генерално, остала су само сећања на укус правог „совјетског“ сладоледа ...

Историја сладоледа
Овако је изгледао прави совјетски сладолед.
Горња етикета омогућава вам да је препознате од хиљаду, а меко хрскаво стакло купци који су је одавно притискали прстима. И нико није презирао ...
Сена
Мир вама пекари!
Историја сладоледа

Сви рецепти

© Мцоокер: Најбољи рецепти.

Мапа сајта

Саветујемо вам да прочитате:

Избор и рад произвођача хлеба