примитиван стил домаћице.
Мешано брашно са водом. Отишла је да се надима онолико дуго колико је требало, на различите начине. Од пола сата до чак 3 сата и то се дешава
У то време се тамо догађа чудо - врло чврста груда густих гумених нити - глутен - настаје од протеина у комбинацији са водом.
Ако га оставите тако, а затим само испечете, постојаће врло тврд ђон, гумиран за залогај.
Тако правимо тесто за кнедле. Замесити, пустити да набубри, односно сачекати док се глутен не формира, па исећи и кувати. И тамо добијају густо бесквасно тесто.
Али ако се ово тесто за кнедле меси и засићује плином, то јест, па, као у жвакама, ове гумене нити су танке и између њих има пуно ваздуха, онда ћемо добити хлеб: елегантан 3Д оквир направљен танких нити глутена са ваздухом, а месо на њима биће мекани влажни набрекли скроб (па, знате - нежна желе-супстанца - нежна мрвица на фином или грубом глутену)
Конзистентност и мрвица хлеба зависиће од тога колико наквасите брашно (тачније, колико је способно да набрекне, најјаче од свих), а затим месите и истежете нити глутена. Механички их растежете ручкама и хемијски удишући квасац. Квасац одаје гас који се истеже и надувава оквир глутена.
Односно, овде је поступак формирања хлеба.
Брашно је набубрило, формирао се глутен, а затим је препечено, разређено, нежно и разнесено гасом, печено.
Што је брашно јаче у стању да се смочи и да глутен, хлеб се више може развући и подићи. Што је влакнастији, хлеб можете добити од најтањег најтањег глутена.
Слабо брашно такође има танки грациозни глутен након гњечења и отока, али не толико еластичан. Ово је у почетку осетљивија гумица. Мање растезљив и лак за кидање. Ово се одражава на угриз као врло нееластично.
Немешани хлеб без глутена су грубе гумене нити. Али што је гума јача, то више гумена гризе.
Па, одавде схватате зашто само месни хлеб може имати танку кору. Кора је хлеб који се пре свега протеже. Што је затегнутији, то је тањи и грациознији.
Идемо даље.
Дакле, смочили смо брашно и ставили квасац унутра.
Квасац почиње да једе и дише. Дисање - развија глутен, затеже. Када се једе, квасац мења састав теста, додаје гас и све врсте производа његове виталне активности, који су важни за потпуно одвојен - паралелан процес у хлебу: акумулацију његовог укуса.
Паралелно , само по себи, до физичког структурирања долази до нагомилавања укуса. Ово је потпуно независан процес.
Брашно садржи бактерије које почињу да живе, а њихови отпадни производи додају хлебу нове супстанце, све врсте корисних и нездравих киселина. Дело бактерија дугујемо ароматичној компоненти нашег хлеба.
Бактерије почињу да живе појединачно. Неки од њих одмах умиру, неки преживе. Врста преживелих зависиће од температуре околног теста, стерилности, количине гасова за дисање, хранљивих састојака у тесту које добијају, укључујући отпадне производе квасца.
Акумулација укуса је најдужи процес јер су бактерије врло споре супстанце. Треба вам најмање 4 сата да минимум дајући укус хлебу. Због тога је немогуће добити укусан хлеб са квасцем за 2 сата.
Што дуже раде укусне бактерије, хлеб је укуснији.
Чини се, па, пустите хлеб да лута бар недељу дана, АЛИ
увек се у тесту покреће још један одвојени паралелни процес - деструктиван.
То су све врсте активних супстанци у брашну + труле бактерије које покушавају да униште настали глутен и засиће тесто отпадним производима трулих бактерија. Овај последњи процес се покушава на сваки могући начин угасити. Не може се потпуно зауставити, због чега с временом било које тесто угине.
Стога се враћам нашим овновима.
Могу ли тесто оставити дуго топло са квасцем?
и образложи се:
- чим сте ставили квасац, почео је да дише и растеже се - развија глутен и акумулира своје отпадне производе у тесту. Све храни !!!! бактерије које луче киселине и мењају укус хлеба, али истовремено су активне супстанце у брашну лоше !! бактерије кваре хлеб.
- друго, квасац треба да дише и једе, ако их има пуно или предуго седе на једном месту, појешће све око себе и угушиће се. Због тога се хлеб дроби тако да квасац добије нову исхрану и дах.
треће, формираће се специфичност укуса у зависности од температуре теста. Врста бактерија која ће преживети. Хлеб је кисел на хладном него на топлом, јер киселе бактерије опстају на хладном.
- у четвртом, деструктивни процес не спава. Гњиле бактерије и активне супстанце покушаће да узму све у своје руке и убију тесто.
најсмртоноснија је последња тачка. Врућина и недостатак кисеоника, почетна прљавштина у брашну, присуство властитих разорних активних супстанци у њему, управо оне које су толико корисне у биљци житарица, мртви квасац - све ово доприноси јачању овог процеса.
Ако само замесите тесто и оставите га лети у топлој соби, лако ће иструнути, јер деструктивни процес побеђује.
Стога се на сваки могући начин боре са овом појавом.
Стога, да би акумулирало укус, човечанство на сваки начин смишља. Покушава да продужи ферментацију и пригуши уништавање.
Да би то урадио, ставља тесто дуго на хладно, прво прави тесто на посебан начин, тако да се укус тамо акумулира, а затим прави главно тесто. Односно, сви ови плесови треба да акумулирају укус без уништавања теста, да натерају лоше бактерије и супстанце да не љуљају брод што је дуже могуће.
Према томе, шта значи хлеб са квасцем без гњечења на врућини)))
И чињеница да се у топлини и у одсуству кисеоника - односно гњечења, штетне бактерије и активне хемикалије воле развијати.
Али њихов интензитет зависиће од примарних услова. Што је брашно стерилније и празније, то ће дуже стајати.
А ако на овај начин покушате да напустите централну браву, резултат може бити катастрофалан.
Затим, у зависности од тога колико квасца ставите и колико брзо ће они прождерати све око себе и почети умирати. Процес се убрзава у топлини.
Или ће брзо акумулирати вишак гаса и поцепати глутен у вашем брашну на крпе пре него што стигнете да замесите и пустите вишак гаса напоље.
Стога, ако је рецепт домаће производње и не узима у обзир карактеристике вашег брашна и јачину вашег квасца, онда је резултат непредвидљив.
Можда хоће, или можда неће.
Тада је и санитарна безбедност под знаком питања. Колико тамо имате накупљених штетних киселина у хлебу, ФИГ зна.
Технолози разрађују рецепте и време ферментације са свих научних аспеката, укључујући и корисност.
Када предлажем да направим претшарпу на кнедлама са програмираним постољем пола сата или сат времена на врућини, ово је једна ствар. Ово је прекратко време да би се на тесту појавили неповратни штетни процеси, а затим професионални ХП програм узима све у своје руке.
И да саветујем да одем на један дан - ја нисам технолог. То радите на сопствену опасност и ризик.Не претпостављам да судим о новом рецепту, нема довољно способности.
Ако осетим потребу за прављењем дугог хлеба, погледаћу рецепте на класичном тесту или ћу одабрати ферментацију на хладном. Генерално, гледаћу у правцу професионалних техника, чини ми се сигурнијим.
Ја нисам технолог, не могу да проверим сваки нови рецепт са свих страна.
Зашто претходно мешамо кнедле?
претходно мешање на кнедлама има смисла само на домаћем брашну, које већ дуго има особину бубрења, односно протеини упијају воду, али се глутен и даље не формира. А онда програм ХП меси глину и не меси глутен.
Специјално буржоаско брашно за ХП тренутно ствара глутен и претходно мешање на кнедлама је апсолутно бесмислено.
Али на домаћем брашну као што је макфа, за ових пола сата глутен се формира од протеина и ХП ће га гњечити, како су планирали инжењери.
Као што сам горе написао, у посебно занемареним случајевима, наше брашно је углавном добро око сат времена да стоји да набубри.
Гњечење укључује истезање уске еластичне траке глутена. А ако га уопште нема, нема смисла мешати се пре времена
Че .. додаћу још. Тада на паковању брашна напишу „погодно за ХП“ - то значи да су било какве предмешавине бесмислене. Мислим, говорим о ономе што волите да зовете „аутолиза“.
Тамо су га помешали са водом - лупајте одмах за неколико минута - а од протеина максималну количину глутена и одмах можете да почнете да месите.
И треба да дамо времена за отицање нашем уобичајеном брашну, које је споро. За шта је потребно време за стварање глутен-гуме, која се мора месити само када је већ створена.
А када у ХП ставимо обично брашно, машина почиње да меша глину из воде са протеинима. Завршила је месење - и још увек има само мало глутена. Наставља да се формира, али нико га не меси, само је квасца мало, а њихова снага није довољна и на крају се испоставља да је крупни хлеб и густе густе коре.
... Подмешани хлеб од слабог брашна и даље је нежан, а од јаког брашна је грубљи.
Како решити проблем са количином квасца? а са гнетењем и аутолизом?
да у пракси.
Правимо пробно печење и видимо резултат.
Прерахло, смрди на квасац, необичан укус - смањујемо квасац. Прегруба мрвица - појачајте гнетење. Празног укуса, побољшавамо брашно за укусне супстанце печењем или укуснијим брашном, сурутком и бирамо дужи начин ферментације.
Вежбање и анализа резултата. Радимо на једном рецепту, сређујући га.