Поздрав свима! Желим да поделим са свима своје мало искуство комуникације са квасцима. Како је све почело? Да, са незадовољством примљеним раженим хлебом на сувом квасцу у машини за хлеб. Почео сам да га тражим и наишао на квасац и као и увек схватио да је све генијално једноставно !!! Данас сам већ пекао други хлеб, који се показао двоструко већи од првог, искључиво на раженом брашну. Желим овде да ставим одломак који сам прочитао на другом месту, надам се да аутори неће бити увређени, мислим да је веома важно за разумевање СТВАРАЊА квасца:
Хлеб наш свагдашњи. Први део.
Биће то дугачак разговор - разговор о хлебу. Кад помислим на хлеб, онда
Сећам се своје професије, јер само у размишљању о хомеопатији ја
наћи исту дубоку симболичку везу између материјалног и духовног,
не теоретски и апстрактни, већ једноставни, разумљиви и одређени, што је постало
мале чињенице. Тако се музика пише у нотама, тако се изражавају осећања
хормонске позадине, па микрофлора постаје носилац значења.
Нико не треба да објашњава симболично значење хлеба - и ако неко јесте
потребно је објаснити, тада прави пост не вреди читати, јер не вреди
биће објашњене саморазумљиве ствари. На крају, чак и даље
интуитивно, сви разумемо везу између хлеба и куће, између
ферментација и стварање новог живота, између способности жене да ствара тесто и
женска зрелост (имајте на уму, узгред, на маргинама глагола „створити“). Али тамо је
све су то неке околности које нису свима познате.
Пре свега, имајте на уму да је такозвани квасац, односно Саццхарамицес
церевисае су изоловане и култивисане пре око 150 година, године
злогласног 19. века, који је толико унаказио
многи аспекти људског живота. Главна сврха индустријске
производња квасца је, као и увек, била убрзање - дуг циклус,
требао пуни хлеб, није одговарао тадашњој журби, ко
Желео сам да неприродно брзо ферментирам брашно и убрзам процес
један сат. Журба је, као што знате, прикладна само када ловите буве,
стога се велико побољшање завршило врло тужно, мада
открио ово само стотину година касније.
Зашто је квасац лош?
Било би лакше питати за шта су добре, осим што изазивају ферментацију.
Прво, квасац је само један од десетина микроорганизама,
који треба да учествују у печењу хлеба. И сваки од ових
микроорганизми имају улогу у ферментацији теста. Ствар је у томе
сирово брашно није баш погодно за јело, требало би да буде у
коју су раније у великој мери дигестирале разне бактерије и гљивице
како нам улази у стомак. То су разне врсте квасца и
ацидофилна флора и многи други микроорганизми. На такав
прерада брашна траје, обично прилично дуго.
Даћу само два примера из многих могућих. То сви знају
пшеничне мекиње подстичу цревну перисталтику и спасавају од затвора,
али не знају сви да су абразивни и да могу да изазову
хронична упала црева уз сталну употребу управо због
његова способност стимулисања слузокоже. При ферментацији теста
уз помоћ све потребне микрофлоре, мекиње губе свој абразив
својства и престају да доводе до упале. Нажалост, ово није могуће
говорити о једносатном процесу у који је укључен само квасац.
Пшенично брашно садржи фитинску киселину, као што сви знамо, и
фитинска киселина изазива анемију, пробавне сметње и нервозу
болести. Шта јој се дешава током ферментације?
Све је сасвим предвидљиво: крњи циклус који се одвија уз учешће само
квасац, задржава 90% штетне материје и пуну ферментацију са
учешће различитих микроорганизама уништава 100% фитинске киселине.
Нећу улазити у све детаље и помињати минерале који
пуштен током природне ферментације, разбијајући комплекс
угљени хидрати и тако даље.
Погледајмо симболичку страну онога што се дешава. Тесто то
газдарица куће ствара, одбија да буде пуноправна у индустрији
репликовани квасац храњен хемикалијама (на пољима имајте на уму да
овај квасац је изузетно алерген), јер је лишен индивидуалности и
пренагљено ферментирано. Ниједан процес на свету се не може догодити
брже него што је замишљено одозго, а ако се догоди брже, онда ово
неизбежно доводи до губитка квалитета и значења - ово је једна од страна
догађај.
Друга страна је још занимљивија.
Природни квасац, на коме се одвајкада пекао хлеб, није потекао
неко апстрактно стерилно индустријско место, лутала је и
сазреле на микрофлори ове одређене куће и ниједне друге. Тако
породица је добила хлеб печен с властитим бактеријама и
гљивице које носе информације о становницима куће, њеној атмосфери, њеним својствима,
односно хлеб који је заиста био свакодневни хлеб ове куће и ове породице.
У светлу теорије информација, рецимо на пољима, размена микрофлоре уопште
игра улогу фактора окупљања - не узалуд се презиремо да пијемо из једног
наочаре са незнанцем и не презирите са пријатељем, упркос чињеници да са логичним
са тачке гледишта, пријатељ има потпуно исте шансе да буде болестан као
странац. Није узалуд оно што подразумева најдубља интима међу људима
слободна размена телесних течности. Не узалудно гађење према
телесни секрети делују синонимно за емоционалну дистанцу.
Крајње је време да напустимо теорију која нам диктира гађење
бактерија, и схватају да је људска симбиоза са микрофлором неизбежна и
изузетно радознала појава, а многи микроорганизми носе море око нас
информације и неприметно их преносе спољашњем свету или нам их враћају
сами. Наша микрофлора смо ми, то су наши отисци прстију. И хлеб
ко се на њега попео, то је наш хлеб, то је месо од меса које се враћа
месо.
Хлеб наш свагдашњи. Други део.
У наставку овог поста и на бројне захтеве најпреподобнијих
публици сам одлучио да пишем о печењу хлеба са домаћом киселом теста.
И за квасац и за сам хлеб важно је користити најквалитетнији
производи. Пшенично брашно мора бити 100% интегрално, органско
гајена пшеница, хладно млевена. Нема хемикалија у пшеници и
хладно млевење осигурава да све остане у пшеничном брашну
неопходни ензими. У Израелу брашно савршено испуњава ове захтеве.
компанија "& # 1488; & # 1491; & # 1502; & # 1492;".
Не стављајте брашно у замрзивач - убићете га! Ако посматрате кошер, онда
знате да халаха захтева просејавање брашна како не би ушло у храну
инсекти, али можда не знате да покушаји обмањивања халахе са
замрзивачи апсолутно ништа не дају - и даље вам треба брашно
просејте, чак и ако у њему дефинитивно нема грешака, јер
просејавањем га обогаћује кисеоником. Поред тога, током израде
кисело тесто, а када месите хлеб, брашно и вода треба да буду топли, благо
топлије од собне температуре. Вода такође не треба хлорисати и
флуорисана - користите редовну флаширану изворску воду.
1. Стварање почетне културе.
Просијте пола чаше брашна у керамичку, стаклену или дрвену посуду
и налијте пола чаше воде. Мешајте дрвеном кашиком, покријте
памучне или ланене салвете и ставите топло и добро
проветрено место. Ако је температура у кући око 25-35
степени, онда ће бити добро свако чисто место. Оставите три дана
мешајте свакодневно. Обратите пажњу на материјале из којих бисте требали
треба направити посуђе - контакт са металом или пластиком је неприхватљив.
Током ова три дана квасац мора да ферментира - на својој површини
пена или барем појединачни мехурићи, мирис би требало
промените у квасац или ферментисано млеко, али не и трули (ако мирис
појавио се непријатан или буђ, тада се квасац мора немилице излити).
Када је стартер спреман, сипајте га у стаклену теглу са стаклом
поклопац и охладити.
Од сада квасац неће захтевати одржавање осим седмичног
храњење. 6-8 сати пре печења хлеба, мора се извадити из фрижидера и
храните - додајте око пола чаше брашна и воде и оставите да ферментира
топло без поклопца, прекривено салветом. То се може учинити директно у банци, у
коју квасац живи. Ако ове недеље не намеравате да печете хлеб
пустите да кисело тесто ферментира, а затим улијте око чаше течности. Ако
ако напустите стартер и не можете да га храните, онда може бити замрзнут недељама
за три, а затим је пустите да се отопи и нахрани. Ако се овај поступак може
избегавајте, онда не бих саветовао замрзавање.
2. Печење хлеба.
Шест до осам сати пре месења хлеба, храните кисело тесто и оставите унутра
топло место. Запамтите да све пропорције дате овде важе
мој квасац, али потпуно другачији квасац може деловати у вашем и
бактерија, па на ране покушаје печења хлеба гледајте као на експеримент
и познавање природе вашег квасца, не очекујте успех
први пут (мада није искључено).
У стакленом, керамичком или дрвеном тесту комбинујте око
четвртина чаше киселог теста, чаша изворске воде мало топлије од воде у соби
температуре и почну тамо постепено просејати брашно, што такође није
требало би бити хладно. Мешајте дрвеном кашиком још увек
меси тесто, а затим месити рукама. Треба да додате око три
чаше брашна. Тесто не би требало да се лепи за руке, требало би да буде јако
еластичан. Покријте га памучним пешкиром и оставите на топлом
место на два сата. Требало би да се мало повећа у запремини.
После два сата месите тесто, додајте прилично киселог теста, отприлике
пола кашичице соли и било каквих додатака ако планирате
додајте (ораси, семенке, пржени лук, сушени парадајз, свежа жалфија и
итд. - домет за машту је готово неограничен). Образац два
мали или један велики хлеб - ако је хала, онда уплети тесто - и
ставите у посуду, претходно подмазану и запрашену брашном.
Направите неколико резова на векни и врх премажите уљем. Моћи
лагано навлажите салвету којом прекривате хлеб. Оставите тесто за 4-6
сати (моје кисело тесто траје око 4,5 сата). Хлеб мора бити врло јак
повећање запремине. Пажња! Не користите тефлонски калуп! Више
сва стакла отпорна на топлоту погодна су за хлеб.
После 4-6 сати ставите хлеб у хладну рерну и укључите га на 220
степени. Ставите неко јело у рерну са хлебом,
пожељно великог пречника, напуњеног кључањем воде - треба вам
тако да вода почиње да испарава већ од првог минута печења. После 15 минута
смањите температуру на 180 степени и пеците хлеб 45 минута.
Покријте врући хлеб влажном крпом и пустите да се потпуно охлади.
Хлеб направљен од природног киселог теста требало би да буде прилично тежак и
благо кисело, не сме бити превише прозрачно или превише кисело -
ако је то случај, онда је потребно смањити количину квасца и време ферментације.
Прекисли хлеб је здрав, садржи сирћетну киселину.
Кора доброг хлеба је обично врло тврда, а мирис је јак - пријатан
и мирисна. Можете послужити домаћи хлеб са свеже умућеним маслацем,
зеленило, заатар и сушени парадајз с тимијаном на маслиновом уљу, со
лабане, тахини и маслине, са хумусом, козјим или овчјим сиром и
кришке парадајза.
Још једном се извињавам на обиму! Сада желим да додам своја запажања.
Одмах сам ставио два кисела теста од раженог и пшеничног брашна, не знајући тада да се чини да на рафинисано брашно ништа неће успети. Стартерску културу стављам у две глинене посуде како бих створио природно окружење, јер лонци дишу и саморегулишу температуру. Изненађујуће, обе киселе тестенине радиле су с том разликом што је раж била насилнија и обимнија. Када је квасац топао, покривам га мокрим пешкиром и стављам у фрижидер, покривајући глиненим поклопцем. Мешам га искључиво дрвеним штапом. Дајем квасац деци, они га надмашују, одмахују рукама и говоре јој како је добар и укусан. Хлеб на програму мешам са тестом од квасца, с том разликом што у почетку додам воду, мед, брашно, а после пола сата сол и уље (увек различито, маслина, сенф, бундева ...) И такође додајте му ручно рађени слад ... Не знам да ли је могуће то назвати стварним, али то радим тако. Проклијало зрно купујем у продавници (пшеница) два сата у рерни на температури од 40 степени, затим дајем 8 сати одмора и сушим на температури од 70 степени до чврстог стања, а затим мељем колико је потребно и додавати га хлебу сваки други дан ... мирисе !!! Ово је невероватан мирис. Мирис новорођене бебе. Тако ми се рађа хлеб. А данас је почетак маслиновог уља ... Извадио сам пшенични квасац, хранио га за ноћ ујутру и стављао тесто. А сада се на столу пуши гомила сјајних палачинки.
Једна од најважнијих компоненти у печењу и у животу је љубав! Љубав! И срећних празника !!!